Hvad betyder det at være DoTerra kunde

WHOLESALE CUSTOMER – KØB OLIER MED RABAT, OG OPTJEN POINT TIL GRATIS PRODUKTER 

 

Som medlem af doTERRA får du dit eget kundenummer (det kaldes at være Wholesale Customer, altså engroskunde på dansk), og du sparer 25 % i forhold til detailkunder på doTERRAs produkter. Samtidig har du mulighed for at få gratis fragt, samt optjene point som du kan veksle til produkter, og få månedens gratis olie. 

Du sparer altid de 25 % på dine køb, men vil du have gratis fragt, point og mulighed for månedens gratis olie, kræver det at du skriver dig op til en fast månedlig ordre, som kan ændres fra måned til måned. Den kalder doTERRA for din LRP. LRP står for ”Loyalty Rewards Program”, og er deres fordelsprogram. Mere om det længere nede. 



MEDLEMSKAB 

 

For at melde dig ind, koster det 25 EURO i indmeldelsesgebyr. Det kan du undgå ved at starte med et af deres startsæt – det kalder de et ”Enrollment kit” – og det er samtidig en prismæssig fordel, fordi du i et kit får indholdet billigere end ellers. Køber du et kit, bortfalder indmeldelse gebyret og du “sparer” altså de 25 EURO. 

Dit medlemskab koster årligt et medlemsgebyr på 15 EURO, men du får til gengæld tilsendt en flaske Peppermint (15 ml) som har en værdi af 22 EURO, men det er først når de første år er gået at dette bliver aktuelt. Der er intet krav om minimumskøb. Du kan altså fint have din konto hvor du sparer 25 % i forhold til detailprisen, og så bare købe noget når du har lyst til det. 

Du betaler højst halv fragt, forstået på den måde at du betaler fragten ved bestilling, men halvdelen af beløbet kommer retur i form af point du kan handle for. Når jeg skriver “højst halv fragt”, er det fordi du kan opnå gratis fragt ved at benytte dig af LRP. 

Der er ikke noget minimum du skal købe for som Wholesale kunde. Der er ingen binding, heller ikke, hvis du oprette en LRP, hvor du opsparer flere %. Den kan opsiges fra dag til dag.

Som tilmeldt kunde ved DoTerra køber du direkte hos DoTerra i Holland, dvs det er salg direkte fra fabrik til kunde og derved ingen fordyrende mellemled. 

 

FORDELSPROGRAMMET – LRP “Loyalty Rewards Program”

 

LRP er som sagt en fast månedlig ordre. Den er ikke mere fast end at du kan ændre indhold og leveringsdato fra gang til gang. Køber du jævnligt olier og andre produkter, kan det godt betale sig at sætte sådan en op, fordi du så optjener et stigende antal point måned for måned, og de point kan du handle for. (Ligesom når du f.eks. er medlem af Matas, og kan købe noget for de point du sparer op der.) 

Når du har en LRP sat op, er der et minimumskrav:  

  • For at beholde de point du har sparet op, skal du bare købe noget med en LRP ordre hver måned. Dvs. ikke et minimumsbeløb som sådan, men det billigste du kan købe, koster omkring 55 kroner. Det er altså din minimumsudgift pr. måned ved at have en LRP.  

  • For at spare flere point op som du kan købe produkter for senere, skal din minimumsordre være højere. DoTerra regner her ikke i kroner, men i PV, som er en pointværdi, og minimumsværdien her er 50 PV. Det svarer til omkring 375 kroner. Når du køber for de minimum 50 PV, vil du få 10 % af det samlede beløb du køber for, sat ind på din pointkonto. De 10 % stiger efter 3 måneder til 15%, efter 6 måneder får du 20 %, efter 9 måneder 25%, og efter 12 måneder lander du på 30 %. Jo længere tid du er medlem af fordelsprogrammet LRP, desto mere belønnes du altså med point, som du kan veksle til produkter.

Du kan til hver en tid afbryde din LRP, men så vil du miste dine point, så husk at bruge dem først! 

Du er altså ikke forpligtet til noget hvis du sætter en månedlig ordre op – det er kun en mulighed for at spare endnu mere, hvis du alligevel køber noget hver måned. 

Med en LRP har du desuden disse fordele:

  • Du har gratis fragt, forstået på den måde at du betaler fragten ved bestilling, men beløbet kommer retur i form af point du kan handle for.  

  • Bestiller du for mindst 125 PV (det svarer til ca. 1.000 kroner) og vælger at få pakken tilsendt senest d. 15. i måneden, får du gratis månedens produkt med. Månedens produkt annonceres hver den første. 

 

Det er derfor altid smart at tjekke efter den 1. I måneden hvad månedens produkt er, og så derefter evt ændre i din LRP med de produkter du ønsker i den indeværende måned. 

Som Wholesale Customer kan du altid opgradere dig til Wellness Advocate. Det er sådan en som mig. Det berettiger dig til at tjene kommission af det andre køber, når de har skrevet sig op hos dig, så det kan du med fordel gøre hvis du alligevel anbefaler olierne til andre, eller hvis du vil gøre det til (en del af eller hele) din forretning. 


 

En Wellness Advocate  - “Bygger”

 

En Wellness Advocate har alle de samme fordele som en Wholesale Customer, en Wellness Advocate kaldes i daglig tale Bygger. 

Derudover kan en Wellness Advocate tjene penge efter en særlig bonus- og kompensationsplan.  

Som Wellness Advocate har man et personligt website hos doTERRA, hvor de kunder og wellness advocates de selv finder, kan skrive sig op. 

Som Wellness Advocate forpligter man sig dog på at købe for minimum 150 PV hver måned via sin LRP. Disse produkter bruges til eget forbrug, videresalg, workshops og varerprøver. 

 

Andre fordele som kunde ved DoTerra

 

Bemærk at ovenstående er de grundlæggende fordele som kunde ved DoTerra. 

Af og til laver doTERRA nogle særlige fordele eller rabatter, der gælder i en bestemt måned, eller du kan vælge nogle særlige enrollment kits som gør at du starter på en højere pointprocentsats i din LRP. 

Hvis du signer op som kunde/tilmelder dig som kunde igennem mig, bliver du automastisk tilføjet facebook gruppen “Team Lavt Gærde”. “Team Lavt Gærde” er startet af Spirituel Mentor Christine Eilvig og det er her, hvor vi deler viden, oplevelser og spørgsmål. Facebookgruppen er en lukket gruppe for kunder og byggere ved DoTerra, og gruppe rummer pt ca 2600 medlemmer i Danmark. 

Udover facebook gruppen Team Lavt Gærde kommer du også med i en anden facebook, nemlig gruppen “Team Skovmose Inspiration til hvordan du bruger essentielle olier”. Gruppen er lidt mindre, men der vil altid være inspiration at hente. 

DoTerra har en kundeservice der har åbent hverdage mellem kl. 14-22, og her er der også altid hjælp at hente. Selvom DoTerra har placering i Holland, vil du altid møde en dansk talende person fra kundeservice.

Herudover vil jeg altid være til din rådighed, med hjælp og guiding så godt jeg nu kan. 

Har du spørgsmål til noget af ovenstående, så er du altid velkommen til at kontakte mig på mail: mette.ztp@gmail.com

Du kan sagtens købe direkte fra min dōTERRA side 

http://doterra.myvoffice.com/metteskovpedersen72/#/  (hvis ikke linket virker kan det kopieres over i browser) uden at være oprettet som kunde.

Her vælger du bare ”Shop” i topmenuen, og udfylder oprettelses formularen.

Her skal du ikke købe enrollement-gebyr på 25 Euro, eller et start enrollement-kit med forskellige olier. Men vælger du at købe enkelte olier uden at tilmelde dig som kunde, så får du hverken medlemsfordelene på 25% rabat, mulighed for månedens gratis olie eller nogle af de andre fordele!

SÅ hvis du gerne vil spare 25% og have mulighed for, at tjene point og bonusser, skal du vælge "Tilmeld og gem" i stedet for Shop. Og herefter følge den medsendte guide.

Jeg hjælper dig gerne hele vejen igennem din oprettelse som kunde, så du ikke føler dig helt alene. Det betyder meget for mig,  at du føler dig tryg - og kan stille mig spørgsmål undervejs.   

Skriv til mig på Messenger på Facebook eller på Instagram, eller send en mail til: mette.ztp@gmail.com hvis du er i tvivl om noget, eller bare har brug for hjælp.

Har du spørgsmål efter du er signet op/tilmeldt som kunde, er du selvfølgelig også velkommen til at skrive til mig.